Hírek


VÉRKÖR LEZÁRÁS! (2017.08.30.)

2017. szeptember 09 és október 08 között vadászat miatt a VérKörön és VérCsén nem lehet indulni. Ez id?szak alatt nevezni nem lehet, a meglév? nevezéseket töröljük. Nevezni október 7-t?l, indulni október 10-t?l lehet.



Leszakadt ágak, kidőlt fák (2017.04.24.)

Az áprilisi havazásban a nedves hó súlya alatt a frissen kilombosodott fák koronái meghajlottak, sok helyen kid?ltek, eltörtek. A VérKör útvonala több helyen nehezen járható. Azóta gyalog és futva már többen teljesítették a túrát. Kerékpárral (néhány hétig) nem ajánlott az indulás!



VÉRKÖR LEZÁRÁS! (2016.09.05.)

2016. szeptember 10 és október 10 között vadászat miatt a VérKörön és VérCsén nem lehet indulni. Ez id?szak alatt nevezni nem lehet, a meglév? nevezéseket töröljük. Nevezni október 9-t?l, indulni október 11-t?l lehet.



Megvan a 300. teljesítő a VérKörön (2016.08.26.)

infografika: katt ide



RALLYE A VÉRKÖR ÚTVONALÁN! (2016.07.28.)

2016. 07.29-31-én rallye lesz a Vértesben. A verseny Mindszentpuszta és K?hányás között kétszer is érinti a VérKör útvonalát. Lehetséges, hogy útlezárások is lesznek. Óvatosan közlekedjetek!



VÁLTOZÁS A VÉRCSE ÚTVONALÁN. (2016.06.16.)

"Az OKT jelenlegi nyomvonalának Szárliget-Óbarok (Nagyegyháza) – Kettes-tó közötti területén, az M1-es autópálya alatt átvezet? pontján a terület tulajdonosa vadasparkot létesít. A lekerítés, ezáltal az ellehetetlenül? áthaladás miatt új nyomvonalat kellett kialakítani.Ez alapján Szárliget község után az erd?be érve, b? 200 méter után a nyomvonal er?sen jobbra, fölfelé kanyarodik, majd a Hajagos csúcsára felérve, onnan leereszkedik a Cseresznyés-árok végénél található nyeregbe. Innen a P sáv jelzéssel fonódva levezet Óbarok - Nagyegyházára, ahonnan a település járdáin, majd a község végénél balra kanyarodva egy kisforgalmú aszfaltúton, kés?bb makadám úton, Kisnémetegyház elhagyatott házainál kapcsolódik vissza az eredeti nyomvonalra.Az új nyomvonal 5,6 km km, míg a régi 4,3 km km volt. Az új jelzések komplex kivitelezése június 9-én este fejez?dött be, köszönhet?en a Vértes Er?m? SE Természetbarát Szakosztályának és a Tatabányai VOLÁN SE természetjáróinak, akik Jánó Csaba sporttársunk hathatós irányításával végezték munkájukat."
Magyar Természetjáró Szövetség
A változást a honlapon is hamarosan javítjuk."



HAJTÓVADÁSZAT A VÉRKÖR ÚTVONALÁN! (2015.11.15.)

Bõvebben:
http://verteserdo.hu/hirek-aktualitasok/reszletek/tajekoztatas-erdoteruletet-erinto-vadaszatokrol3/



Karbantartás Nov 17. (2015.11.13.)

2015. November 17-én 7.00-9.00 között 20 perc idõtartamra nem lesz elérhetõ a verkor.hu weboldal. Nem lehet nevezni és aki esetleg aznap indul annak probléma lehet az indulás és a kód megnyitás. Ha aznap tervezel indulni jelezd nekünk a verkor@verkor.hu címen.



VÉRKÖR LEZÁRÁS! (2015.09.01.)


A Vértesi Erdészeti és Faipari Zártkörûen Mûködõ Részvénytársaság erdõlátogatási korlátozást vezet be. 2015. szeptember 10 - október 10 között. A balesetek elkerülése érdekében szeptember 9-én 08:00-kor lezárjuk a VérKört!
Mit jelent ez? Nem lehet nevezni, az aktív nevezéseket pedig töröljük! Tehát nem lehet teljesíteni a túrát semmilyen formában sem.
Nevezni október 9-én 12 órától, indulni leghamarabb október 11-én 4 órától lehet.
Megértéseteket köszönjük!



(2015.08.20.)

ERDÕLÁTOGATÁSI TILALOM!

A tavalyihoz hasonlóan, várhatóan szeptemberben, a Vértesi Erdészeti és Faipari Zrt, mint vadászatra jogosult és erdõgazdálkodó, a kezelésébe tartozó vadászterületen a balesetek elkerülése érdekében, korlátozza az erdõterületek látogatását. A korlátozás a turistaútvonalakra is vonatkozik.
A VérKör útvonala nagyrészt a korlátozott területen halad, ezért ha a korlátozás érvénybe lép, saját érdekében senki ne induljon, ill. ez idõ alatt a nevezés és teljesítés szünetel.
A korlátozás pontos idõpontjáról nincs tudomásunk, figyeljük a honlapot és jelezzük amint megtudjuk.
Megértéseteket köszönjük!
Az alábbi oldalon ti is tájékozódhattok.
http://verteserdo.hu/hirek-aktualitasok

Szervezõk



JELZÉS VÁLTOZÁS! (2015.05.02.)

Az Országos Kéktúra útvonalának módosítása miatt, a Gánt utáni kék és kék+ jelzést megcserélték. A VérKör útvonala nem változik, továbbra is a juh-völgyben kell a Géza pihenõhöz felmenni, ami most már az Országos Kéktúra útvonala.



Vitányvár lezárva! (2014.10.19.)

Omlásveszély miatt lezárták a Vitányvárat, ezért módosítottuk az útvonalat. A kerékpárosok után ezentúl a gyalogosoknak és a futóknak sem kell felmenni a várhoz.A zöld L és Kék L jegyzést kihagyva a kék jelzést kell követni.



OKTÓBER 11-TŐL ÚJRA LEHET INDULNI! (2014.10.08.)

Október 10-én hivatalosan is vége a vadászatnak és ezzel együtt az erdõzárnak is. Nevezni 9-én 12 órától, indulni leghamarabb 11-én 4 órától lehet.



(2014.09.02.)

VÉRKÖR LEZÁRÁS!

A Vértesi Erdészeti és Faipari Zártkörûen Mûködõ Részvénytársaság erdõlátogatási korlátozást vezet be. 2014. szeptember 10 - október 10 között. A balesetek elkerülése érdekében szeptember 9-én 08:00-kor lezárjuk a VérKört!

www.verteserdo.hu

Mit jelent ez? Nem lehet nevezni, az aktív nevezéseket pedig töröljük! Tehát nem lehet teljesíteni a túrát semmilyen formában sem. Nyitás Október 11.

Megértéseteket köszönjük!



Erdőlátogatási tilalom (2014.08.11.)

A tavalyihoz hasonlóan, várhatóan szeptemberben, a Vértesi Erdészeti és Faipari Zrt, mint vadászatra jogosult és erdõgazdálkodó, a kezelésébe tartozó vadászterületen a balesetek elkerülése érdekében, korlátozza az erdõterületek látogatását. A korlátozás a turistaútvonalakra is vonatkozik.
A VérKör útvonala nagyrészt a korlátozott területen halad, ezért ha a korlátozás érvénybe lép, saját érdekében senki ne induljon, ill. ez idõ alatt a nevezés és teljesítés szünetel.
A korlátozás pontos idõpontjáról nincs tudomásunk, figyeljük a honlapot és jelezzük amint megtudjuk.
Megértéseteket köszönjük!
Az alábbi oldalon ti is tájékozódhattok.
http://verteserdo.hu/hirek-aktualitasok

Szervezõk



Félévi értékelés és módosítások (2014.07.14.)

Lassan fél éve, hogy elindítottuk különleges és egyedülálló túránkat. Januárban még fogalmunk sem volt mire számíthatunk. Vajon hány sportszeretõ embernek keltjük fel a figyelmét és hányan vállalkoznak, hogy eljönnek Oroszlányba nekivágni így, vagy úgy a Vértes legszebb részein kijelölt 77 km-es körnek?

Könnyû vagy nehéz a pálya? Bõ vagy szûk a szintidõ? Ezekre a kérdésekre csak akkor tudjuk meg a választ, ha maguk a teljesítõk mondják el. A mi tervünk egy nem könnyen, de teljesíthetõ útvonal volt. Ez idáig 111-en indultak és 62-en teljesítették sikeresen. A számok önmagukért beszélnek. Nem könnyû! Fõleg a kerékpárosoknak nehéz, a kemény emelkedõk és a keskeny kimosott köves, sziklás részek miatt. Lehetõség szerint próbáltunk minden indulóval személyesen is találkozni, beszélgetni, mondják el tapasztalataikat, észrevételeiket, javaslataikat. Az útvonal kijelölése telitalálat volt. Ez mindenkinek nagyon tetszett. A szintidõk szûkösségére már többen reagáltak, fõleg kerékpárosok. Ezek a beszélgetések és javaslatok alapján döntöttünk úgy, hogy módosítunk pár dolgon.

-Sokan nem olvassák el a segédletet, amit nevezés után küldtünk e-mailban. Sok hasznos információt tartalmaz. Ez most már nevezéskor megjelenik.

-A városból ki és bevezetõ szakaszon módosítottunk, balesetveszély miatt. Az egyirányú utcát kihagyjuk, helyette PIROS PÖTTY jelzést kell követni oda-vissza.

-A szintidõkön nem változtatunk, viszont a KERÉKPÁROSOKNAK NEM KELL FELMENNI A VITÁNYVÁRHOZ! Helyette a kék jelzést kell továbbra is követni. -Ezzel sok idõt lehet spórolni.

Sok javaslat érkezett felénk, amit köszönünk, de más változtatást nem tervezünk.
A rendszer teszi a dolgát, ebbe továbbra se szeretnénk utólag módosítani.

Végezetül csak annyit, a beszélgetésekbõl kiderült, az amit megálmodtunk, megterveztünk és létrehoztunk, mindenkinek tetszik és a mi várakozásainkat is felülmúlja!

Köszönjük azoknak akik eljöttek és továbbra is várjuk a kihívást kedvelõket!

Szervezõk



Frissítőpont (2014.04.25.)

A vízvételi nehézségek miatt, a Szentgyörgyvári eh. után kb. 1 km-re frissítõpontot alakítottunk ki. Ez az 5-6-os ellenõrzõpont között található. Hogy pontosan hol van, a nevezés után megtudjátok a segédletbõl.
FIGYELEM! A kõhányáspusztai kút nem mûködik.



Dolgos György beszámolója (2014.03.17.)

VÉRtesi bringaKÖR ahogy egy kocamontis megélte

Amikor megláttam a VÉRKÖR kiírását, már sejtettem hogy el fogok menni. Gondoltam elõször bringával vágok neki, egyrészt bejárom az útvonalat, másrészt pedig megtanulom a kódolvasással járó bonyodalmakat.

Az napnál is világosabb volt számomra, hogy a 7 órás szintidõ az egy magamfajta amatõrnek nagyon húzós.

1 héttel a rajtom elõtt leporoltam a bicómat, amit jó fél éve nem használtam, rá két napra elmentem a Gerecsébe egy 25-öt 400m szinttel, ami 1:33 lett, úgyhogy nem aggódtam nagyon.

Elérkezett az én napom..remek idõ, tökéletes terepviszonyok mellett indulhattam.

Gondoltam, hogy egy kulacs nem lesz elég, úgyhogy magamra kaptam a futózsákot másfél liter vízzel, meg tettem bele pár zselét, magnéziumot..szóval mintha futni mennék. Ráadásul egy kiszuperált Salomon cipõt vettem fel.

Letöltöttem az útvonalat, vittem GPS-t mert jobb néha rápillantani a biztonság kedvéért.

Már az elsõ 20 perc után rájöttem,hogy kissé túlöltöztem, úgyhogy Vértessomló után a temetõnél jött egy átöltözés..széldzseki le, sisak alatti kendõ le, és minden a hátizsákba gyömöszölve.
Nem egy kellemes szakasz ez a Somló utáni P, állandóan sáros –kivéve most

Ha esik, akkor itt gyakorlatilag el is dõlhet a teljesítés.

Vitányvártól már elõre féltem. Kissé fájó szívvel zúgtam el a K jobbosa mellett, visszaemlékeztem a VTM-ekre…az itt jön lefele és most gyerünk vassal felfele.

Hasznos volt a Salomon cipõ..még ha leélt is sokat segített.

A várból a lefele sem olyan sima ügy..morzsalékos aprókavicsos..

Végre jöttek jól nyomható lejtõk, ahol lehet hozni az eddigi tolós részeken elvesztett értékes idõbõl.
Én csak a magam „konzervatív” tempóját mentem..35-40 közötti lefelék nekem bõven elegendõk voltak. Néha megjelent 1-1 nagyobb fa keresztbe..ebbõl a tempóból még meg tudtam állni.

Mária szakadék elõtti K+ az kicsit káromkodós lett..csontra húzott fékkel is lehet jól haladni,de csak az elsõ keresztfáig....kapott is egyet a váltóm,de szerencsére túlélte..2 éve letörött a váltóvasam,akkor kicsit combosabbat tettem fel..talán ez volt a szerencsém.

A pontot már ismertem –múltkor futottunk arra- a térerõt is megtaláltam 10-15 méterre kicsit a domboldalban. 1:23 alatt odaértem..jobb volt mint terveztem.

Új osztás is gyorsan meglett, igaz fel kellett nyomulni a Mária-szakadékon.
A jövõ heti ISZKIRI-re gondoltam..de jó lesz itt majd lefele futni. A pont tök jól látható helyen volt..és 2:02-nél értem oda.

Innen csak lefelé..azt mondták,ki lett tisztítva a Sárkánylyuk-völgy..nemrég voltam arra futni,na akkor még keresztbe dõlt fák voltak az úton.

Végülis futáshoz tényleg jó volt a terep,de nekem mint alkalmi bringásnak elég nyögvenyelõs lett. 25-30 között mertem csak menni..sok váratlan keresztfa, na meg egyszer olyan 1:40 magasságban egy combos fejbeverõs keresztbe..alig birtam megállni.

Végre leértem a kozmai mûútra..megváltás volt. Babakocsis Anyukák tolták (illetve futottak vele) a kicsiket vagy 10-en….végre találkoztam valakivel. Azért ez egy alattomos kis emelkedõs szakasz, próbáltam enni valamit meg inni, de nem nagyon jött össze. 2 kezes a dolog.

A parkolóban élesen balra fel..ismertem ezt a szakaszt, mindkét ágát..azért jó volt hogy most balra lefele ment az útvonal és nem egyenesen a Mária-keresztig.

Mondjuk nem volt egy nyugis ez a szakasz sem. 150-200 Hz-zel verte a könyökömet a kormány, ugyanis valami traktor mehetett rajta és így keményedett meg a talaj. 30 felett nem is mertem menni, még szétesik a cucc alattam.

Végre elértem a Templomot (2:26), ahol ettem, ittam ..ezzel kemény 6 percet töltöttem.

Csákvár maga volt az álom..végre sima terep..sok összevissza kanyargás után értem fel a Gém-hegyre (3:42),ezt is ismertem valami régi futásból. A csúcs-kõnél szépen megtervezett pozicióban csináltam pár fotót is.

Ezzel is elment 4-5 perc, de jól álltam idõvel,nem paráztam emiatt.

Gántra valahogy leértem..baromi meredek,morzsalákos,csúszós…nagy kövek az úton..ajjaj de egy milyen egy szakasz volt.

Gánton ment a kút, ott utántöltés,gyors kaja és mentem is tovább. Ismertem az utat, hosszú tekerhetõ szakasz. Persze már akinek. Merthogy nekem a hajtókaron a kiskereket az atyaégnek sem akarta bevenni a váltóm..én meg nem akartam összekenni magamat..idõben jó voltam, inkább toltam.

Az a fránya K jelzés Gánt után..vele párhuzamosan megy egy nagyon jó minõségû dózerút..de sajna a hivatalos jelzés ezen a köves-göröngyös úton megy,tehát azon mentem.

A következõ pontot kicsit késve értem el (4:48) mert túl korán kezdtem el figyelni a fákat és emiatt lassabban haladtam,de ez is teljesen jól látható helyen van.

Eddig olyan frankón ment minden. Itt viszont nem volt térerõ..mentem erre-arra..a telefont sem ismertem igazán..egyszercsak elsötétült. Újrainditottam,újra olvastam..újra próbáltam..de semmi. 10 perces vacakolás után gondoltam csinálok pár képet a pontról,aztán majd ezzel igazolom azt hogy ott jártam.

Sokat nem akartam itt tölteni mert tudtam hogy a Csáki-hegy az majd odaver kicsit..vagyis nem is kicsit.

Tényleg odavert…eszembe sem jutott a kiskerékre tenni a láncot..pedig hasznos lett volna. Hát így van, ha az ember egyedül megy.

Kõhányáson találkoztam egy bicóssal, kiderült az elõzõ napi teljesítõ volt aki elém jött merthogy nem csekkoltam be a pontot és elveszettnek tûntem.
Elmondtam neki, nem izgat, majd a fotó igazolja hogy ott voltam. Aztán felhomályosított, hogy nem úgy van az, mert a rendszer pontkihagyásnak veszi, ha nem küldöm el a kódot.

Neki egybõl feltûnt, hogy a középsõ lánckerék dolgozik, és meggyõzött....áttettük a kicsire kézzel. Na,ekkor gondoltam vissza, hogy mekkora állat voltam addig. Jó félórát is bukhattam emiatt. De nem paráztam nagyon..még elég idõm volt a 7 órás beéréshez.

A Német-völgyben úgy beindultam lefelé, hogy benéztem a jobbost, úgy mentem vissza….na az is egy elég ratyis szakasz volt.

Aztán egy éles balos keményen fel, és már ott is a pont.

Itt volt nagy technikai K.O.

Elõ kellett keresni az elõzõ pont kódját a telefonból..azt sem tudtam hol keressem..aztán egyszercsak megtaláltam valahol benne az összeset..de melyik az amelyik hiányzik..2 próbából 2 rossz lett..telefon ide-oda..végül meglett..elment..na,most jöhet az utolsó pont..de már nagyon necces volt az idõ..irtó sok elment itt ezzel a vacakolással..az is meglett átment.

Volt 23 percem..irdatlan tempót mentünk..én csak követtem a srácot és még egy csaj is jött velünk..úgy elhúztak hogy csak na….néztem az utat, a köveket, hopp egy alattomos homokos rész..belezúgtam..megúsztam…esés nélkül...aztán egy éles jobbkanyar..nem tudtam megállni …. túlmentem.. visszafordulás....ismét állat tempó..rápillantottam a komputerre 1 tized mp erejéig….eszméletlenül kellett figyelni az utat…48+ valamennyi..atyaég..

Gánti mûút….szerencsére semmi kocsi...át keresztbe…Bányamúzeum..már csak 2 kili..és még van 7 perc..csakhogy a hivatalos útvonal visszavisz a Majki templomhoz..földút..nagy kitérõvel…tehát eldõlt.

Küzdelmes volt a vége..de gyõzött a technika..7:01:51..nincs 2 perc !

Az utolsó etap 24 perc lett.

Nincs mire fogni..ha jól öltözök fel a rajtban és nem kell átöltöznöm....ha eggyel kevesebb helyen fotózok….ha nem csinálok videót a vitányvári felfelérõl….ha nem ódzkodok néha kézzel rátenni a kiskerékre a láncot…..ha nem keresek 10 percig egy helyben térerõt..ha..ha..

Kemény egy túra..cseppet sem bánom hogy most így alakult,legalább megvan az oka, hogy újból elmenjek..mert amúgy nagyon tetszett..de óva intek mindenkit hogy lebecsülje…Járjatok több sikerrel !!! Hajrá !

Dolgos György



Ellenőrző pont változás (2014.02.10.)

A 2. ellenõrzõ pontot 400 méterrel visszább helyeztük. Térerõ problémák miatt vált szükségessé a pont áthelyezése. A 2. pontot a zöld jelzésen a névtelen hegy tetején találod egy bükkfára festve. A térkép, GPS koordináta stb. javítva lett.



Ingyen teljesítés!? (2014.01.28.)

Nevezz a Terep 100-ra vagy a VTM-re és az elsõ 100 induló között kisorsolunk 1-1 ingyenes VérKör indulást! A nyeremény át nem ruházható és 2014-ben érvényes. Persze a VérKörön az indulás ingyenes, de így sikeres teljesítés esetén a díjazást is ingyen adjuk!

www.terepfutas.hu



Az első beszámoló (2014.01.13.)

Itt olvashatjátok az elsõ beszámolót: tereperdo.blog.hu



A túra hivatalosan is elindult! (2014.01.12.)

Örömmel jelentem be, hogy a túra hivatalosan is elindult. Túl vagyunk az elsõ hivatalos teljesítésen is, ezzel megvolt az éles teszt is.

Hamarosan elkészülnek a kitûzõk és az oklevelek. Elõfordulhat, hogy lesz némi csúszás a postázásukkal ezért elnézést kérek.

Hamarosan a beszámolót is olvashatjátok!